Dokumenty
Doporučujeme
„Když se potkají dva lidé, oba mají jablíčko a to jablíčko si vymění, každému zůstane jedno jablíčko.
Když se potkají dva lidé, oba mají myšlenku a tu myšlenku si vymění, každému zůstanou dvě myšlenky.“
G. B. Shaw
Desatero pro rodiče dětí předškolního věku
Doporučující materiál Desatero pro rodiče dětí předškolního věku je určen rodičům dětí, kteří se zajímají o vzdělávání svého dítěte a vítají přehled základních dovedností, které má dítě mít před vstupem do základní školy.
http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/desatero-pro-rodice-deti-predskolniho-veku
Program na podporu rozvoje školní zralosti KULIFERDA:
rozvíjí dovednosti budoucích školáků, pomáhá objevovat svět, baví nejen děti, hravou formou připravuje na školu, sleduje individuální pokroky dítěte, obsahuje konkretizované očekávané výstupy RVP PV
http://kuliferda.raabe.cz/o-kuliferdovi/kuliferdovo-desatero/
http://kuliferda.raabe.cz/o-kuliferdovi/9-dovednosti-skolaka/
Naše tipy
Respektovat a být respektován, autoři Jana Nováčková, Pavel Kopřiva
http://www.databazeknih.cz/knihy/respektovat-a-byt-respektovan-56109
Najděte si svého marťana, autor: Marek Herman
http://www.databazeknih.cz/knihy/najdete-si-sveho-martana-107623
http://www.pyramidacek.cz/cs/ms-vyziva-deti-v-predskolnim-veku.html
Je pro dítě přechod z mateřské školky do první třídy snadný? Většinou ne. Můžeme mu jej ulehčit? Inspiraci můžete najít na odkazu zde: http://jdemedoskoly.cz/
„Tři bratři v triku“
To je videozáznam unikátního setkání se třemi vynikajícími lektory: Marek Herman, Jiří Halda a Honza Svoboda patří dnes už takřka k lektorským legendám předškolní pedagogiky, kteří se zaměřují na pedagogiku dětí do šesti let, mají zkušenosti z praxe a také v praxi pomáhají řešit nejrůznější problémy a obtíže, mají společné to, že se pedagogice věnují se sympatickým zaujetím a touhou přijít věcem na kloub.
http://slideslive.com/38895339/tri-bratri-v-triku-aneb-jak-to-vypada-kdyz-mame-na-vsechno-dost-casu
Psycholožka Jana Nováčková: Škola vyvolává v dětech stres a ohrožení, podceňují je, známkování je jako cukr a bič
O odměnách a trestech ve výchovně. Chválení dětí může být kontraproduktivní, důležitá je prý zpětná vazba. Odměna je podle ní jako úplatek.